hope is a chain of submission: 4 films_ free+online till today or may 14th_ thx to the centre d’art contemporain genève

HOPE IS A CHAIN OF SUBMISSION (Partie I)
Une proposition de Stéphanie Moisdon
Avec les œuvres de Marion Scemama, Sturtevant, Bernadette Corporation & Dominique Gonzalez-Foerster

« Hope is a chain of submission », cette phrase qui a valeur de manifeste résonne avec force dans l’essai sur David Wojnarowicz de Marion Scemama. Elle affecte et innerve l’ensemble de cette sélection proposée par Stéphanie Moisdon, centrée sur des œuvres complexes, ni documentaires, ni fictives. Toutes font différemment l’expérience du chaos, d’un monde qui n’est jamais donné, traversé par les tensions de la révolte et du vivant, du sexe et de la pensée, habité par des figures enragées. Parce qu’il fallait se demander comment revoir ou faire voir ces expériences filmiques qui mobilisent le concept de rage, d’amour, de lutte, de disparition et à travers elles, envisager le contemporain de la crise comme le site d’élaboration non-linéaire d’un temps collectif historique. Les films présentés sont :

Marion Scemama
Self-Portrait in 23 Rounds, A Chapter in David Wojnarowicz’s Life (1989-1991)
2018, 118 min

Sturtevant
Dark Threat Of Absence
2002, 14 min 37

Bernadette Corporation
Get Rid of Yourself
2003, 61 min

Dominique Gonzalez-Foerster
Atomic Park
2004, 9 min

ENGLISH:

HOPE IS A CHAIN OF SUBMISSION (Part I)
Curated by Stéphanie Moisdon
With the works of Marion Scemama, Sturtevant, Bernadette Corporation & Dominique Gonzalez-Foerster
“Hope is a chain of submission”: this sentence that amounts to a manifesto resonates forcefully in Marion Scemama’s essay on David Wojnarowicz. It affects and innerves the ensemble of this selection, which is focused on complex works, in-between worlds, neither documentaries nor fictions, outlining the counter-portrait of an ongoing revolution. All these pieces undergo in various ways the experience of chaos, of a world that is never given, pervaded with the tensions of revolt and the living, sex and thought, inhabited with rabid figures. Because we had to wonder how to see anew or show these film experiments that muster the concepts of rage, love, struggle, disappearance, and through them contemplate the contemporariness of the crisis as the site of a non-linear formulation of a historic collective time. The films presented are:

Marion Scemama
Self-Portrait in 23 Rounds, A Chapter in David Wojnarowicz’s Life (1989-1991)
2018, 118 min

Sturtevant
Dark Threat Of Absence
2002, 14 min 37

Bernadette Corporation
Get Rid of Yourself
2003, 61 min

Dominique Gonzalez-Foerster
Atomic Park

2004, 9 min